Tuesday, October 13, 2009

haa....?2.5oz je....



ni zaman2 lumayan hasil tenusuku...masa ni qistina around 7-8months...skang,sekali pump dpt ala2 belah kanan jek...adusss!!!!!













pagi ni sejuk tul yea...cam liat sungguh nak gi keje...dpt jadi housewife best kan..dpt melingkar2 lagi ngan ank dara wpun jam sudah 9-10 pagi....
cam biasa,rutin mengepamku yg pertama kul 1030am...rini lab mate ku xde,jadi leh la aku pam kat lab je..pam punye pam...haa?2.5 oz je nak kuar pagi ni....xpernah lagi susuku sesikit ni...aii,makin kurang hormon prolaktin aku ni...nape jadi camni ek??kesian sungguh kat qistina yg suke beno minum bm ni....
aku x pasti punca susu aku makin merudum lately...tp salah satu faktor aku rasa psikologi.buat pengetahuan,aku start bekalkan formula kat baby sitter isnin lepas...mungkin secara automatik,mindset aku ni kata"alaa...ape kesah bm xde...leh minum formula.."tp mlm tadi memang aku rasa breast aku ni kosong betul...sampai qistina minum pun xcukup...kesian tengok,aku bagi la ebm yg sepatutnya aku bekalkan kat baby sitter hari ni.sudahnya aku bekalkan 3 botol of 4oz je kat bs..n confirm la baby aku teguk formula lagi hari ni...
Canner la aku nak relactation ek...so aku kena rajin korek2 ilmu kat si forum...berjaya lagi ke nak upkan balik susu wpun qistina dah 1 tahun lebih...antara petua2 yg aku ingat & leh kongsikan kat cni ialah...
i)amalkan mkn kurma/barli/soya/sayuran hijau/carrot putih tu/red dates/oat
iii)yg penting jgn stress (wpun plg susah aku nak atasi stress ni,akan ku cuba jugak)
iv)banyakkan doa...
v)tambah sesi mengepam(yg ni aku xleh wat sbb kat ofis dah 3kali..nak tambah lagi memang kena tembak ngan bos ler....)
korang sume tolong doakan aku berjaya relactation yea...& pada kengkawan yg baru nak start bf,semoga berjaya...perbanyakkan ilmu korang utk anak tercinta k....

No comments:

Post a Comment