Sunday, May 3, 2009

DAY 1 @ cuti2 Malaysia

Kami bertolak dari sepang kul 5 pagi…argh…ngantuk giler.aku xmandi pun…sejuk…tp tetap bersemangat nak g travel. Subuh di RnR sg buloh n breakfast di RnR Rawang..nsib baik Qistina xde buat psl sbb kena bangun awal…sepanjang perjalanan tu,aku n qistina asyik tido je.teringat zaman tido dlm bas masa sekolah asrama dulu…camtu la gaya tido.siap terlentok2 pale ni…kesian papa,kena drive sorang2.


Perjalanan mkn masa 6 jam la jugak utk smpai tempat lunch.biras aku bawa kami mkn di warumg mak teh.katanya glamor ngan mee udang..udang??hayya,aku mana boleh mkn..bb gatal2..kesian..last2,aku mkn ns gorang ayam..papa makan kue teow udang n yg lain sume mee udang..aku rs sket izah nyer…hmmm,biasa je…xde yg menarik kecuali udangnya ada dlm 15 ekor 1 mangkuk..papa punye lg xbest.rs cam mee minyak je…aku nyer ns gorang yg paling mantap..sume yg mkn pun setuju..bertuah sbb mama bf kan qistina… Sambung perjalanan,bermakna sambung jugak la ketidoran aku n qistina…perut kenyang,lg la sedap mengulokan diri…huhu…papa jugak tensi ngan kami.petang kul 3,kami singgah di penang n mandi manda di Miami bay…seronok…qistina mandi pantai buat kali pertama..papa,apis menunjukkan skill berenang mereka..izah plak kena tarik ngan najib ala2 kena paksa berenang gitu…siap guna pelampung qistina lg..kihkihkih….ayah n mak dating kat tepi pantai..1 lg,naik muak nengok 1 pasangan cina tua+indon yg berpeluk2 dlm air…x pasal2 pandangan kami sume dicemari ngan aksi 18sx…


Pas mandi terus check in kat hotel di sungai petani..malam tu kononnya nak lawat bb muaz (anak kwn papa n mama),x jadi sbb asyik tersesat cari tempat mkn…yg kelakarnya,kami dah jumpe 1 kedai ni.ingatkan dah betul,siap order lg..sekali papa ckp ‘alamak,slh kedai la’…lor,canner ni??tu la,dtg gini nyer jauh,nak gak mkn tempat org sg. Petani suggest…sekali cancel order mkn,minum je kat situ…bengkek mamat kedai tu….


Malam tu kami tidur dgn nyenyaknya di Park Avenue Sg Petani…



papa & Qistina kat atas feri




gambar jambatan pulau pinang...view from inside our car




Qistina super tired

1 comment:

  1. salam.

    qistina ni tido gayamu ke hubby mu ni maria?? hahahah.. ku dah terjah ni.. ku dah link blog mu dalam blog ku..

    ReplyDelete